ΤΟ ΕΠΙΣΗΜΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΤΗΣ ΠΑΣΚΕ.....ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΣΚΕΨΗ.....ΣΑΣ ΕΝΗΜΕΡΩΝΟΥΜΕ ΠΩΣ ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΓΙΑ ΤΟ BLOG ΕΙΝΑΙ Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΤΗΣ ΠΑΡΑΤΑΞΗΣ ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΣΚΟΥΛΟΣ

Πέμπτη 6 Μαρτίου 2014

Για πρώτη φορά πλεόνασμα και στις Οδικές Συγκοινωνίες

Πλεονασματική χρήση εμφανίζει για το 2013 η εταιρεία Οδικές Συγκοινωνίες (λεωφορεία και τρόλεϊ) σύμφωνα με τα στοιχεία που προκύπτουν από την απολογιστική έκθεση, στην οποία συμπεριλαμβάνεται και η κρατική επιχορήγηση η οποία φέτος ήταν μειωμένη κατά 13 εκατ. ευρώ.



Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία, για πρώτη λοιπόν φορά στην ιστορία της, η ΟΣΥ, η μετά από τη συγχώνευση της ΕΘΕΛ και του ΗΛΠΑΠ (λεωφορεία-τρόλεϊ) , εμφανίζει θετικό πρόσημο στο ισοζύγιο για το 2013 της τάξεως των 53.512.563 ευρώ. Η κρατική επιχορήγηση μειώθηκε κατά 8,37% από 156.293.330 ευρώ το 2012 σε 143.217.201 ευρώ για την αντίστοιχη περίοδο το 2013.

Η επίτευξη πλεονάσματος και οι γενικότερες περικοπές στα οικονομικά της εταιρείας, είχαν ως αποτέλεσμα την αύξηση του ρυθμού εξυπηρέτησης των ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων προς τους προμηθευτές της καθώς και τη ρύθμιση των οφειλών προς τους άλλους φορείς του δημοσίου. Το ποσοστό των ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων προς τρίτους έχει μειωθεί κατά 52% αφού από 79.685.365 ευρώ στο τέλος 2012 έφτασε στα 38.615.812 ευρώ στο τέλος του 2013.

Παράλληλα, όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση της εταιρείας, φαίνεται πως αποδίδουν καρπούς οι εντατικοί έλεγχοι που πραγματοποιούνται για την καταπολέμηση της εισιτηριοδιαφυγής, καθώς καταγράφεται σημαντική αύξηση στα καταλογιζόμενα πρόστιμα στους λαθρεπιβάτες λεωφορείων και τρόλεϊ . Όπως καταδεικνύεται από τα στοιχεία ειδικά το τελευταίο τρίμηνο του 2013 η αύξηση είναι σημαντική καθώς συνολικά κόπηκαν 11.449 πρόστιμα για τον Οκτώβριο, 10.505 για τον Νοέμβριο και 9.156 τον περασμένο Δεκέμβριο. Υπενθυμίζεται ότι από τα μέσα του 2013 η διοίκηση της εταιρείας έχει προχωρήσει σε αναδιοργάνωση και ενίσχυση του σώματος των ελεγκτών με την αύξηση των συμμετεχόντων στη διαδικασία ελέγχου και επιβολής προστίμου.

Τέλος, σύμφωνα με την ΟΣΥ, παρατηρείται βελτίωση ,στην ροή των ανταλλακτικών, η οποία τη διετία 2011-2012 υπήρξε ιδιαίτερα προβληματική αφού λόγω των προβλημάτων ρευστότητας της εταιρείας, τα οχήματα έμεναν ακινητοποιημένα στα συνεργεία με βλάβες εξαιτίας της έλλειψης ανταλλακτικών. Το γεγονός αυτό οφείλεται στην ανάκτηση της αξιοπιστίας της εταιρείας προς τους προμηθευτές της.

Το 2013, πάντως, η αξία των εκδοθέντων δελτίων παραγγελίας για ανταλλακτικά έφτασε στα 71 εκατ. ευρώ από τα 68, 9 εκατ. ευρώ το 2012, και τα 51,9 εκατ. ευρώ που ήταν το 2011.